Hoe past een chatbot in jouw customer journey?

Connected customer journey

Introductie

Een kennissessie over chatbots in een continuous connected customer journey

Chatbots winnen enorm aan populariteit. Dit is ingegeven door de wens van bedrijven om zich digitaal verder te ontwikkelen en zich te onderscheiden. Chatbots bieden daar volop kansen voor, omdat operationele kosten kunnen worden bespaard en de service en klantbeleving sterk verbeterd kunnen worden.

Het rendement van je chatbot

Grote technologiebedrijven investeren enorm in artificial intelligence, machine learning en voice-ondersteuning. Deze technieken bieden nieuwe mogelijkheden voor intelligente chatbots. Er wordt door bedrijven hiermee geëxperimenteerd met wisselend succes.

Het begint bij echt waarde te gaan leveren aan gebruikers van de chatbot. De bot moet een probleem kunnen oplossen en een echt voordeel opleveren. Daarnaast moet het uitvoerbaar zijn. Daarbij moet vanzelfsprekend gekeken worden naar het kostenplaatje en het rendement. Hoe een chatbot echt rendement kan leveren is voor elke organisatie namelijk net even iets anders. Ook zal er gekeken moeten worden of deze innovatie opgezet en onderhouden kan gaan worden door de organisatie.

Aanmelden voor het event

Geïnteresseerd in chatbots in een continuous connected customer journey? Kom naar het event!

Aanmelden

De continuous connected customer journey

De interactie met onze klanten verloopt steeds meer via digitale kanalen. Enerzijds doordat klanten dat verwachten en anderzijds doordat organisaties doelgroepen effectief willen bereiken, willen “engagen” en kosten willen besparen. De klant staat hierbij in het middelpunt. De klant is bepalend bij de beslissing welke communicatiekanalen op welke manier gebruikt worden binnen een customer journey. En daarbij verwacht de klant - ongeacht het kanaal - gepersonaliseerde informatie te ontvangen, transacties te kunnen doen en de juiste service te krijgen.

Een chatbot kan hierbij een belangrijke rol spelen, maar zal altijd samenwerken met andere kanalen om tot een consistente digitale beleving te komen.

Chat

Chatbots in alle soorten en smaken, maar nooit een eiland!

Chatbots zijn er in vele soorten en smaken. Een chatbot kan ingezet worden voor een simpele taak, bijvoorbeeld een antwoord geven op de vraag wat je telefoongebruik is geweest van de afgelopen maand. Een chatbot kan ook een boarding proces begeleiden, persoonlijke informatie uit een backend systeem halen, of antwoord geven op complexe service vragen.
Maar een chatbot is nooit een eiland. Een chatbot heeft content en kennis nodig en maakt onderdeel uit van je customer experience platform én werkt waar nodig samen met andere IT-systemen.

Een sessie om kennis en inzicht te delen

We organiseren een kennissessie om kennis en inzichten te delen hoe een chatbot waarde toe kan voegen aan een continuous connected customer journey. Het event zal plaatsvinden op 20 juni bij Igluu in de Lichttoren te Eindhoven. Het programma van de sessie vind je hieronder.

 09.45 Ontvangst 
10.15

“Introductie”
Of het nu gaat om het online vinden van informatie, het vergelijken van producten en diensten of een klantenservice contacteren. Er is decennialang gewerkt aan het implementeren van navigatieflows en slimme zoekmachines om gebruikers te helpen met het vinden van hun antwoord. Met de komst van Conversational UI en AI is het mogelijk om op een meer intuïtieve gebruiksbeleving antwoord te geven. Tijdens de introductie over chatbots wordt er dieper ingegaan op de wereld van chatbots. Welke varianten kennen we? Waar worden ze voor gebruikt? Hoe werken ze en wat voor mogelijkheden zijn er? 

“Een samenwerkende chatbot”
Om de samenwerking van chatbots en een CMS duidelijk te maken zullen een aantal onderdelen extra belicht worden: content management, opbouwen van klantprofielen, marketing automation met e-mail campaigns en analyse. 

 11.15  Pauze
  11.30

“Chatbots als onderdeel van een continuous connected customer journey”
Een chatbot is “een manier” om te interacteren met prospects en customers. Het maakt deel uit van je totale digital experience platform. Hoe integreer je dit? En: hoe zorg je dat content binnen het experience platform gedeeld wordt, dat klantenprofielen opgebouwd worden en dat analyse met de klant als middelpunt vorm krijgt? Daarnaast wordt er gekeken naar de mogelijkheid om kanalen samen te laten werken (denk hierbij bijvoorbeeld aan chat, web, app en mail) en hoe er in elke touchpoint gepersonaliseerde content kan worden geleverd. Naast uitleg zullen er ook verschillende implementatievoorbeelden getoond worden. 

 “Fremko Blox van Rabobank presenteert de Freo Assistent”
Fremko Blox, IT Business Analist bij Rabobank, presenteert de Freo Assistent. Freo is een dochteronderneming van de Rabobank Groep.
Omdat ze bij Freo –als online leenspecialist – de digitale ontwikkelingen op de voet volgen, wilden ze heel graag als eerste Nederlandse kredietverstrekker aanwezig zijn op het spraakplatform van Google. Dit is ze gelukt! Sinds 29 mei is het mogelijk om met je eigen stem contact te maken met Freo.

 12.30  Afsluitende lunch

Deze sessie is kleinschalig opgezet en is bedoeld voor organisaties die geïnteresseerd zijn in het toepassen van een chatbot binnen hun eigen communicatiekanalen. Nieuwsgierig? Meld je aan!

Get smarter every day iquality

Meld je aan voor het event!

Chatbots in een continuous connected customer journey

Geïnteresseerd in chatbots in een continuous connected customer journey? Kom naar het event!

Wij worden geïnspireerd door nieuwsgierige mensen

Ons doel is om mensen elke dag slimmer te maken. 

John van Beek

Word ook elke dag slimmer

[curious information]
Hoe kunnen we u helpen?
Mag Iquality uw contactgegevens opslaan voor toekomstig contact?

Lees meer over onze privacy statement.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nogmaals.