Curious sessie: Conversational commerce

Conversational User Interface.

Introductie

Are you curious about conversational UI’s?

Wil jij meer kennis opdoen over Conversational UI’s in een commerciële context? Woon dan deze Curious sessie bij!

In de curious sessie ontdek je welke soorten chatbots er eigenlijk zijn en voor welke business goals je deze inzet. Daarnaast leer je hoe je met Conversational User Interfaces (CUI) via Chat en Voice de customer journey kan verbeteren. Ook ga je actief met anderen in gesprek over jouw ervaringen met chatbots én ontvang je een Conversational Commerce Design Canvas om mee aan de slag te gaan.



 Curious.

Are you curious?

Curious sessies zijn opgezet als kleinschalige kennissessies. Een expert geeft over een onderwerp een korte inhoudelijke inleiding en vervolgens kunnen alle deelnemers van de sessie aan de expert vragen stellen en gezamenlijk kennis uitwisselen aan de hand van interessante stellingen. Het is dus écht een online kennisdeling, waarbij iedereen interactief deelneemt.

Conversational Commerce

Bij commerce draait het om de klantbeleving, efficiëntie, gemak en aanbod. Een Conversational User Interface kan waarde toevoegen aan elk onderdeel van het klanttraject, van het moment waarop een klant zijn eerste bestelling plaatst tot het direct beantwoorden van een productgerelateerde vraag.

In deze sessie laat UX & CUI Designer Lennert van Hunen zien welke soorten chatbots er zijn en voor welke klantdoelen deze kunnen worden ingezet. Vervolgens wordt er getoond wat een goede implementatie van een Conversational UI kan doen voor je commerciële doelen. Als bonus krijg je na de Curious sessie een Conversational Commerce Design Canvas toegestuurd. Dit Canvas stelt je in staat om strategisch een chatbot in te zetten.

Welke topics komen aan bod?

Hieronder zie je de topics die besproken zullen worden tijdens de sessie.


  • Een introductie en de toegevoegde waarde van een Conversational User Interface
    Waar kan een Conversational User Interface waarde toevoegen aan je klantrelatie en je dienstverlening?

  • Verschillende typen bots
    Welke verschillende typen bots zijn er, hoe werken ze en waar verschillen ze van elkaar?

  • Een gepersonaliseerde conversatie
    Een chatbot kan ook ingezet worden voor zakelijke transacties, waarbij informatie over producten, diensten en de klant zelf meegenomen worden in de interactie. We laten graag zien hoe dit opgebouwd kan worden.

  • Een aantal voorbeelden uit de praktijk
    Als een van de praktijkvoorbeelden laten we de voice assistant van Freo zien.

  • Conversational Commerce Design Canvas
    Om te zien of en hoe een CUI van waarde kan zijn, hebben wij een Canvas ontwikkeld om je op weg te helpen.

Zien we je 25 juni?

Schrijf je in!

Schrijf je in via het onderstaande formulier. Wij nemen dan z.s.m. contact met je op voor de informatie om deel te nemen aan de sessie.

Let op: omdat het gaat om een kleinschalige, interactieve sessie zijn er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar!

Contact information
Hoe kunnen we u helpen?
Mag Iquality uw contactgegevens opslaan voor toekomstig contact?

Lees meer over onze privacy statement.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nog eens.
User Experience Designer achter chatscherm.

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over deze Curious Sessie? Neem dan contact met ons op via de onderstaande button.

Wij worden geïnspireerd door nieuwsgierige mensen

Ons doel is om mensen elke dag slimmer te maken. 

John van Beek

Word ook elke dag slimmer

[curious information]
Hoe kunnen we u helpen?
Mag Iquality uw contactgegevens opslaan voor toekomstig contact?

Lees meer over onze privacy statement.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nogmaals.