Composable Digital Experience Platform uitgelegd!

Get smarter every day iquality
Introductie

Wat is een Composable Digital Experience Platform?

Nog geen 10 jaar geleden was het hebben van een website met daarop een telefoonnummer en een contactformulier voldoende. We zijn nu in een fase beland dat de communicatie tussen bedrijf en klant ook via mobile apps, chat, voice, Internet of Things en andere opkomende interfaces loopt. Klanten verwachten connected ervaringen via een reeks digitale kanalen, denk aan websites en social media maar denk ook eens aan digitale apparaten zoals wearables en huishoudelijke apparaten. Hoe voer je dat goed uit? In deze explainer over Composable Digital Experience Platform leggen wij het je uit.

 

Een overkoepelende digitale ervaring

De oplossing? Een composable DXP (Digital Experience Platform). Hiermee kan een enorme hoeveelheid content beheersbaar worden gemaakt. Het is een platform dat de customer experience centraal zet. De sterkte van een Composable DXP is dat het één centraal platform is van waaruit alle digitale touchpoints van de customer journey bediend kunnen worden. Simpel gezegd kun je hiermee een overkoepelende digitale ervaring creëren, los van de hoeveelheid contactpunten die je creëert voor de klant.

In de praktijk is een composable DXP een geïntegreerde verzameling technologieën die verschillende mogelijkheden zoals e-commerce, content management, personalisering en lokalisering samenbrengt om uiteindelijk omnichannel digitale ervaringen te leveren. Bij een omnichannel strategie gaat het erom dat de klant, via welk kanaal dan ook, exact dezelfde ervaring heeft. Dit betekent dat alle kanalen volledig op elkaar zijn afgestemd.

Wat we zien is dat de verwachtingen van de consument blijven stijgen en daardoor staan merken onder steeds grotere druk om zich aan te passen. Een gepersonaliseerde en makkelijke klantervaring wordt steeds meer de norm.

Rob Vogelsangs, Iquality

Snelheid en vrijheid

Met een composable DXP ervaar je snelheid en vrijheid om in te spelen op nieuwe ontwikkelingen. Hiermee kun je veel sneller schakelen, doordat je software makkelijk kunt vervangen of toevoegen. Je kunt elk element zelf kiezen en deze systemen zijn gebouwd om voortdurende evolutie te ondergaan door middel van nieuwe integraties.

Traditionele contentmanagementsystemen proberen al deze mogelijkheden te leveren vanuit één monolithisch stuk software. Deze traditionele systemen bouwen websites of individuele apps en zijn beperkt tot het hosten en beheren van content. Ze kunnen geen inhoud naar andere digitale kanalen versturen. Hoewel ze dus geschikt zijn om inhoud op een webpagina te plaatsen, kun je ze niet gebruiken om andere digitale ervaringen te creëren.

Ben je klaar om de beste digitale ervaring aan je klanten te leveren? We vertellen je graag hoe een Digital Experience Stack voor jou kan werken!

Collega Ronald Nieuwenhuis.

Hier was ik naar op zoek

Vraag het Ronald

Ronald Nieuwenhuis is intensief betrokken geweest bij alle ontwikkelingen. Hij kan hier enthousiast over vertellen. Meer weten? Aarzel niet om direct contact op te nemen.

Wij worden geïnspireerd door nieuwsgierige mensen

Ons doel is om mensen elke dag slimmer te maken. 

John van Beek

Word ook elke dag slimmer

Curious information
Hoe kunnen we u helpen?
Mag Iquality uw contactgegevens opslaan voor toekomstig contact?

Lees meer over onze privacy statement.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nogmaals.