De experience centraal

experience team
Introductie

Gebruiksvriendelijke technologie

Stel je eens voor: je hebt net samen met de ontwikkelpartij waarmee jouw bedrijf samenwerkt maanden gewerkt aan een killer app, website of software. Technisch gezien is het state of the art, maar heb je wel voldoende gedacht aan de gebruiksvriendelijkheid van je product?

User-centered design

Diensten en producten worden gebruikt door personen, maar misschien ook wel door robots of machines. In alle gevallen is het dus belangrijk om de experience en aantrekkelijkheid van je product centraal te stellen; gebruikt de gebruiker de app, website of software zoals het bedoeld is? Snapt de gebruiker wat er gebeurt als hij of zij op deze knop drukt? Wat vindt de gebruiker van de uitstraling van het product? Sinds mei beschikt Iquality over een Experience team die bij deze vraagstukken kan helpen. Dit team bestaat uit verschillende disciplines: visual design, UX design, content creation en online marketing.

De experience centraal

Wanneer je een app, website of applicatie laat bouwen doe je dit met een doel. In sommige gevallen is het doel commercie: je digitale product moet zorgen voor leads of je bestaande klanten ondersteunen. Het draagt bij aan een stukje merkbeleving. In sommige gevallen draagt de app, website of applicatie bij aan het ondersteunen van bedrijfsprocessen. In dit geval is het doel dat de medewerkers die het product gebruiken zo efficiënt mogelijk kunnen werken; tijd is immers geld. Zorg er daarom voor dat je digitale product(en) zo gebruiksvriendelijk mogelijk zijn gebouwd. Een gebruiksvriendelijke website, app of applicatie converteert en/of ondersteunt immers beter.

You have got to start with the customer experience and work back toward the technology.

Steve Jobs, Medeoprichter en CEO van Apple

Cases: Damen Shipyards en SOS International

“Sinds de start van het team afgelopen februari zijn we druk bezig geweest met verschillende projecten” zegt team lead en visual designer Lennert van Hunen. Eldin Medanhodžić was betrokken bij het My Damen project: “Hierbij hebben we voor de klanten van Damen Shipyards een web app ontwikkeld van A tot Z. Denk hierbij onder andere aan het inventariseren van user needs (persona’s), functional requirements, interaction design, information design en visual design.”

Dennis Flinsenberg is onze expert op het gebied van video en fotografie. “Voor UMOOV, een open mobility platform, een video gemaakt van de customer journey. Voor SOS International hebben we een sfeervideo geschoten tijdens een workshop over de customer journey van hun website.”

Get Smarter Every Day met Iquality en Experience

Het Experience team is net zoals alle andere teams binnen Iquality multidisciplinair en zelfsturend. Het team ondersteunt de development teams met haar expertise. Het voordeel van deze werkwijze is dat alle kennis samengevoegd wordt binnen één team, waardoor er veel sneller en efficiënter gewerkt kan worden; je hoeft immers niet meer te schakelen tussen verschillende bedrijven. We noemen deze werkwijze Team as a Service (TaaS). Bij ons zit kennis niet verstopt achter een accountmanager of projectleider; je hebt direct contact met jouw team. Benieuwd hoe een TaaS in de praktijk werkt?

Dennis Nieuwenhuis.

Techniek en creativiteit als één geheel

Bij het bouwen van een app, website of applicatie komen veel aspecten kijken. Klantbeleving is een aspect dat tijdens het ontwikkelproces vaak te weinig aandacht krijgt of zelfs vergeten wordt. Ben jij er klaar voor om de experience van je klant centraal te stellen?

Wij worden geïnspireerd door nieuwsgierige mensen

Ons doel is om mensen elke dag slimmer te maken. 

John van Beek

Word ook elke dag slimmer

Curious information
Hoe kunnen we u helpen?
Mag Iquality uw contactgegevens opslaan voor toekomstig contact?

Lees meer over onze privacy statement.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nogmaals.