Een nieuwe website voor SOS International

SOS International Workshop
Introductie

Begin november ging de nieuwe website van SOS International live. Iquality ontwierp voor SOS International een nieuw design en implementeerde dit in de bestaande Sitecore omgeving. SOS International is onderdeel van CED.

User Experience workshop: persona’s en customer journey in kaart brengen

Lennert van Hunen, Team Lead en UX/Visual designer bij Iquality, verzorgde voor de start van het project een UX workshop bij SOS International op locatie. Lennert: “Tijdens deze workshop hebben we samen persona’s en een customer journey uitgewerkt en de doelen van de website bepaald. Deze onderdelen hielpen bij het ontwerpen van de wireframes en waren daarnaast zeer waardevol voor de klant.”

Een snelle front-end en Sitecore implementatie door bestaande frameworks

Na het ontwerpen van het visual design gingen onze front-end en Sitecore developers aan de slag met ontwikkelen. Lennert: “Al het ontwerpen en ontwikkelen gebeurde onder één dak, waardoor we onderling snel konden schakelen en nuanceverschillen tussen het design en de realisatie snel opgelost konden worden. Naast het testen van de acceptatieomgeving is ook het design uitvoerig getest.” Na drie maanden stond de nieuwe website live; dit was mede mogelijk door bestaande processen en frameworks binnen Iquality.

CED gaat altijd voor verwachtingen overtreffen en dat levert Iquality in onze samenwerking keer op keer.

Martine Langerak, Manager Marketing & Communicatie bij CED Group

Ranking in Google

Tijdens het ontwikkelen van de website werd duidelijk dat de URL structuur zou gaan veranderen. Wanneer dit niet goed geregeld wordt, heeft dit consequenties voor de ranking van de website in zoekmachines. Het was dus van belang dat de oude URL’s goed omgeleid zouden worden naar de nieuwe URL’s. Doordat hier in het ontwikkelproces rekening mee werd gehouden is de migratie goed verlopen en de ranking in Google en andere zoekmachines behouden.

Een flexibele website

De nieuwe website van SOS International bestaat uit losse componenten. Op deze manier kunnen de content managers zelf kiezen hoe ze de webpagina opbouwen. Alle zichtbare onderdelen zijn dus losgekoppeld en kunnen in principe op iedere willekeurige plek geplaatst worden. Om ervoor te zorgen dat de look and feel van de website consistent blijft heeft Iquality voor SOS International een componentenboek opgesteld met alle beschikbare componenten en op welke manier deze gebruikt kunnen worden.

Dennis Nieuwenhuis.

Wil je jouw website beter afstemmen op jouw doelgroep en doelen?

Wij kunnen je daarbij helpen. Door middel van een UX workshop bepalen we de doelgroep en doelen van jouw website. We maken een customer journey en creëren persona’s. Interesse in een UX workshop? Neem contact op met Dennis.

Wij worden geïnspireerd door nieuwsgierige mensen

Ons doel is om mensen elke dag slimmer te maken. 

John van Beek

Word ook elke dag slimmer

Curious information
Hoe kunnen we u helpen?
Mag Iquality uw contactgegevens opslaan voor toekomstig contact?

Lees meer over onze privacy statement.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nogmaals.