Lancering nieuwe website van LeasePlan Bank

Introductie

Lancering nieuwe website van LeasePlan Bank

Het is zover! De compleet nieuwe websites van LeasePlanBank.nl en LeasePlanBank.de staan online. LeasePlan Bank had de wens om de verschillende sites te integreren tot één overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website. De informatieve website en de aanvragensite zijn nu samen gevoegd en de websites hebben ook een geheel nieuwe huisstijl gekregen.

Samenwerking UX en development

Het bijzondere van deze websites is dat Iquality het hele proces heeft uitgevoerd door de expertise van het UX-team in te zetten voor het design en vervolgens een gespecialiseerd development team heeft ingezet om beide websites te ontwikkelen.

Unieke UX-aanpak

Het UX-team heeft een volledig onderzoeksproces doorgelopen om tot een topdesign te komen dat volledig is ingespeeld op de behoefte van de bezoekers van de LeasePlan Bank websites. Zowel een grondige data-analyse van website- en onderzoeksgegevens als een UX-workshop met LeasePlan Bank medewerkers hebben ertoe bijgedragen dat de doelgroep van de website geherdefinieerd is en dat het design zo clean en duidelijk mogelijk is opgezet.

Twee van de belangrijkste factoren waren de customer engagement en de user experience. Om de customer engagement te bevorderen is er een blogsectie toegevoegd aan de website. De user experience is sterk verbeterd door de FAQ volledig opnieuw in te steken en o.a. onderdeel te laten zijn van de funnel tijdens het aanvraagproces van een spaarrekening. De FAQ is nu ingericht op duidelijke, concrete acties met als doel om het aanvraagproces te vergemakkelijken en de zelfredzaamheid van de gebruiker te vergroten.

Team as a Service

De website is volledig opgebouwd in Sitecore door het development team. Ze hebben jarenlang ervaring in het bouwen van complexe websites in Sitecore. Het team is volgens de AGILE-scrum methode te werk gegaan en heeft binnen het afgesproken tijdsbestek het project succesvol afgerond.

Dankzij het TaaS-model van Iquality zullen we ook in de toekomst zeer betrokken zijn bij het doorontwikkelen van de websites. Onder andere door het continu meten van de websites zal het development team de websites uitbreiden en aanpassen. Onder het motto #GetSmarterEveryDay zullen we dus ook de websites van LeasePlan Bank steeds weer een beetje slimmer maken.

Collega Ronald Nieuwenhuis.

Hier was ik naar op zoek

Vraag het Ronald

Ronald Nieuwenhuis is intensief betrokken geweest bij alle ontwikkelingen. Hij kan hier enthousiast over vertellen. Meer weten? Aarzel niet om direct contact op te nemen.

Wij worden geïnspireerd door nieuwsgierige mensen

Ons doel is om mensen elke dag slimmer te maken. 

John van Beek

Word ook elke dag slimmer

Curious information
Hoe kunnen we u helpen?
Mag Iquality uw contactgegevens opslaan voor toekomstig contact?

Lees meer over onze privacy statement.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nogmaals.