User experience
Laat je product of dienst beter aansluiten bij de behoeften en verwachtingen van gebruikers
Een goede gebruikerservaring (UX) zorgt ervoor dat jouw digitale oplossingen effectief en prettig werken en gebruikt en omarmd worden, zowel door je klanten als door je werknemers. Als zij makkelijker kunnen vinden wat ze zoeken of een dagelijkse taak sneller kunnen volbrengen, leidt dat alleen maar tot winst.
Wat is de waarde van UX voor jouw organisatie?
Hoe frustrerend voelt het wanneer een product of service niet biedt wat je hoopt dat het zou bieden? Deze ervaring nemen gebruikers bewust of onbewust mee in de mening die zij over jouw bedrijf of organisatie vormen. Het heeft een enorme invloed op de Customer Experience of Employee Experience en uiteindelijk ook op de Brand Experience. Dan kun je het maar beter goed doen.
Dat is niet eenvoudig, maar door goed te luisteren naar je klanten en werknemers kom je een heel eind. Een goed ontwerp waar gebruikers centraal staan, zorgt aan de businesskant voor kostenbesparing door processen te stroomlijnen en fouten te verminderen, en voor een verhoogde klantloyaliteit.
UX gaat over hoe je mensen zich laat voelen bij het gebruik van je digitale product of dienst. Functionaliteit én esthetiek gaan daarbij hand in hand.
Norman Thomas, Strategisch User Experience Designer
Waarvoor kun je bij ons terecht?
- UX-strategie
- UX-research
- Information architecture
- Prototypes
- Design van gebruikersinterfaces (UI)
- Design systems
- Digitale toegankelijkheid
- Usability onderzoek
- Service blueprints
- Customer en user journey maps