User experience

Introductie

Laat je product of dienst beter aansluiten bij de behoeften en verwachtingen van gebruikers

Een goede gebruikerservaring (UX) zorgt ervoor dat jouw digitale oplossingen effectief en prettig werken en gebruikt en omarmd worden, zowel door je klanten als door je werknemers. Als zij makkelijker kunnen vinden wat ze zoeken of een dagelijkse taak sneller kunnen volbrengen, leidt dat alleen maar tot winst.

Wat is de waarde van UX voor jouw organisatie?

Hoe frustrerend voelt het wanneer een product of service niet biedt wat je hoopt dat het zou bieden? Deze ervaring nemen gebruikers bewust of onbewust mee in de mening die zij over jouw bedrijf of organisatie vormen. Het heeft een enorme invloed op de Customer Experience of Employee Experience en uiteindelijk ook op de Brand Experience. Dan kun je het maar beter goed doen.

Dat is niet eenvoudig, maar door goed te luisteren naar je klanten en werknemers kom je een heel eind. Een goed ontwerp waar gebruikers centraal staan, zorgt aan de businesskant voor kostenbesparing door processen te stroomlijnen en fouten te verminderen, en voor een verhoogde klantloyaliteit.

  • Schema UX

Van UX-strategie tot succesvol product

In ons designproces doorlopen we een aantal stappen. Of ze allemaal nodig zijn, is afhankelijk van het project. Soms willen we ook alleen een bestaande oplossing verbeteren.

1. Wat zijn de behoeften van je klanten en wat wil je met een digitale oplossing bereiken?
We brengen dit in kaart in een UX Strategy Blueprint. Dit geeft je houvast gedurende het proces en geeft je inzicht in het waarom van deze investering.

2. Waar liggen de kansen om je product of service te verbeteren?
Afhankelijk van het project en de complexiteit brengen we in kaart hoe bepaalde processen in elkaar steken en welke afhankelijkheden er zijn, zowel op het menselijke vlak als in techniek. Een customer journey map of een service blueprint zorgt daarvoor.

3. Eerste ideeën en validatie met gebruikers
Hierbij kun je denken aan een prototype, een paar schetsen of een compleet uitgewerkt prototype. Dit leggen we voor aan gebruikers en andere stakeholders om te valideren. Zo weten we dat wat we straks gaan bouwen ook daadwerkelijk waarde heeft.

4. Definitief ontwerp en development
Het project krijgt verder vorm en komt tot leven. Een definitief visueel ontwerp en een naadloze overdracht naar onze developers, want ook zij hebben invloed op de User Experience. Bij grotere projecten gebruiken we daarvoor een design system en voor kleinere projecten zorgen we ervoor dat we een uniforme werkwijze hanteren.

5. Lancering
Voordat we iets lanceren, testen en controleren we de oplossing en helpen we je mee bij de communicatie richting de gebruikers.

6. Continu verbeteren op basis van data
Een digitale oplossing is nooit af. Er zijn altijd zaken die beter en efficiënter kunnen om echt bij te dragen aan je bedrijfsdoelstellingen, bijvoorbeeld andere gebruikersbehoeften of nieuwe technologie. Daarvoor is het gebruik van data essentieel. We monitoren en analyseren jouw oplossing aan de hand van een meetplan waarin de doelstellingen, zoals opgesteld in de UX Strategy Blueprint, concreet zijn gemaakt. Beetje bij beetje maken we je oplossing beter en beter.

UX gaat over hoe je mensen zich laat voelen bij het gebruik van je digitale product of dienst. Functionaliteit én esthetiek gaan daarbij hand in hand.

Norman Thomas, Strategisch User Experience Designer

Waarvoor kun je bij ons terecht?

  • UX-strategie
  • UX-research
  • Information architecture
  • Prototypes
  • Design van gebruikersinterfaces (UI)
  • Design systems
  • Digitale toegankelijkheid
  • Usability onderzoek
  • Service blueprints
  • Customer en user journey maps

Wij worden geïnspireerd door nieuwsgierige mensen

First you, then coding: wij ontwerpen, ontwikkelen, optimaliseren en ondersteunen digitale oplossingen voor jouw verhaal.

John van Beek

Laat hier je bericht achter

Curious information
Hoe kunnen we u helpen?
Mogen wij jouw contactgegevens opslaan voor toekomstig contact?

Lees meer over ons privacy statement.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nogmaals.