Intelligente content zorgt voor persoonlijke bezoekerservaring

Persoonlijke bezoekerservaring door intelligente content - De Baak & Iquality

Introductie

Persoonlijke bezoekerservaring door intelligente content

Als mensgerichte organisatie wilde De Baak Opleidingen een website die daarbij past. Het doel was om het service- en belevingsniveau voor gebruikers te verbeteren. En dat is gelukt. In samenwerking met Iquality is er een responsive website gebouwd, waarbij intelligente content zorgt voor een persoonlijke bezoekerservaring.

Over De Baak

Met ruim 200 gedreven professionals zet opleidings- en kennisinstituut De Baak zich dagelijks in om organisaties en hun medewerkers verder te brengen in leiderschap en ondernemerschap. Dat doet zij door het verzorgen en aanbieden van open- en maatwerkprogramma’s. Daarbij werkt De Baak intensief samen met een groot netwerk van specialisten in binnen- en buitenland.

De mens centraal

De Baak kan het beste gezien worden als een netwerkorganisatie, een partij die verbindingen en samenwerkingen tot stand brengt. De mensen die aan De Baak verbonden zijn leren van elkaar, dagen elkaar uit en stimuleren elkaars groei. Vanuit deze visie wilden zij een website die hier op aansluit. Een open en interactieve site die hun trainers en coaches een podium biedt om zich te presenteren. Om kennis te delen, blogs te schrijven en met elkaar in gesprek te gaan. Om dit te realiseren heeft De Baak hulp ingeschakeld van Iquality. Zowel De Baak als Iquality zet de mens centraal in haar oplossingen, vandaar dat dit goed aansluit bij de visie van De Baak.

Iquality heeft vanuit hun visie een website ontwikkeld en gebouwd. Daarbij heeft Iquality vanaf het begin de eindgebruikers centraal gesteld. Zo zijn er verschillende user stories uitgewerkt en filmpjes gemaakt. Het project is volgens de Agile/Scrum methode opgeleverd. Doordat er met korte sprints gewerkt is was het mogelijk om snel feedback op de user stories te krijgen en werd de site telkens doorontwikkeld. Zo kreeg De Baak al snel een goed beeld van hoe hun nieuwe site eruit zou komen te zien.

De Baak

  • Persoonlijke bezoekerservaring door intelligente content - De Baak & Iquality
  • Persoonlijke bezoekerservaring door intelligente content - De Baak & Iquality
  • Persoonlijke bezoekerservaring door intelligente content - De Baak & Iquality

Open projectstructuur

Eén van de grootste uitdagingen tijdens het project was het gestructureerd verzamelen van alle content. Dit heeft ook wel de nodige tijd gekost. Vanaf de start heeft Iquality alle interne partijen bij elkaar gebracht in een projectteam. Dat waren onder andere mensen van marketing, techniek en het management. Een goed uitgangspunt natuurlijk, maar in de praktijk nog best lastig. Want iedereen heeft weer zo zijn eigen ideeën en opvattingen. Iquality is gedurende het hele traject de vaste gesprekpartner voor alle partijen geweest. Deze open projectstructuur heeft ervoor gezorgd dat er uiteindelijk een ultiem compromis lag, waar iedereen zich in kon vinden.

Intelligente content

Uiteindelijk is er een volledig responsive website gerealiseerd, waarbij de gebruiker centraal staat. Dat uit zich bijvoorbeeld in de intelligente content waarmee De Baak werkt. Zoekt een gebruiker iets binnen een bepaald context, dan laat de website daar passende content en advertenties bij zien. Zo zorgt de site voor een persoonlijke ervaring die voor iedere bezoeker weer anders is.

Eén centraal platform

Als onderliggende techniek is er gekozen voor user experience platform van Sitecore. Een groot voordeel van dit platform is de integratie met andere, externe systemen. Iquality heeft onder andere de koppelingen met het back-office systeem, het Salesforce CRM-systeem en EDU-DEX (de landelijke educatie database) gerealiseerd. De Baak werkt nu met één centraal platform voor hun hele opleidingscatalogus. Dit betekent dat ze informatie over hun opleidingen nog maar op één plek hoeven in te voeren. Ook conversies verlopen nu een stuk gestructureerder. Boekt een bezoeker online een training op de website, dan komen zijn gegevens automatisch in het CRM-systeem terecht.”

Momenteel werken De Baak & Iquality nog steeds samen. De site wordt verbeterd aan de hand van de feedback van gebruikers. Hier moet je ook voor open staan als je kiest voor een mensgerichte site. Het is de bedoeling om op termijn ook externe partijen die (nog) niet aan ons verbonden zijn hun eigen content te laten plaatsen op onze site. Dit zorgt alleen maar voor extra verrijking.

Deze mensen werken aan het product van De Baak

  • Christian Haverkamp
    Naam
    Christian Haverkamp
    Rol
    Team Lead
  • Ruben Janssen
    Naam
    Ruben Janssen
    Rol
    Front-end Developer
  • Sjoerd Reijnen
    Naam
    Sjoerd Reijnen
    Rol
    Software Engineer
  • Alex Ubbink
    Naam
    Alex Ubbink
    Rol
    Software Engineer
  • Paul de Ruiter
    Naam
    Paul de Ruiter
    Rol
    Software Architect
Iquality Get Smarter Every Day

Neem contact op

met John van Beek

Ik ben benieuwd naar jouw verhaal. Laten we samen ontdekken wat digitale technologie voor je kan betekenen.

Wij worden geïnspireerd door nieuwsgierige mensen

Ons doel is om mensen elke dag slimmer te maken. 

John van Beek

Word ook elke dag slimmer

[curious information]
Hoe kunnen we u helpen?

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nogmaals.