Mobiele app voor online leenspecialist Freo

Mijn Freo app op mobiel.

Introductie

Digitale ontwikkelingen voor Freo

Inspelen op digitale ontwikkelingen is erg belangrijk om je te kunnen onderscheiden binnen de financiële sector, zo ook voor Freo. Als online leenspecialist is het daarom voor Freo van groot belang om continu de dienstverlening te verbeteren, om zo te allen tijde relevant te blijven voor de klant.

Om dit te kunnen bereiken stelt Freo jaarlijks nieuwe doelen op om zich verder te kunnen ontwikkelen en zo aan de behoeften van de klant te voldoen.

Klantbehoeften voorop

Freo voerde eind 2018 een klantonderzoek uit door klanten per e-mail de vraag te stellen “Wat zou u in 2019 terug willen zien in Mijn Freo?”.

Fleur van der Kruijs, Product Owner van de Mijn Freo App, vertelt hierover: “Aan het einde van het jaar kijken we altijd vooruit wat de thema’s voor volgend jaar worden. We vinden de mening van onze klanten hierin erg belangrijk. Zodat we met de juiste dingen aan de slag gaan. We willen graag dingen ontwikkelen waar de klant behoefte aan heeft en aan wie kan je dat nu beter vragen dan aan de klant zelf.”

Het onderzoek leidde tot 963 reacties, waarvan maar liefst 262 klanten aangaven een Mijn Freo App terug te willen zien. De reacties klonken als volgt: "Een Mijn Freo app zodat je nog makkelijker inzage hebt op je lening. En wijzigingen, aanvragen makkelijker via de app kan afhandelen." en "Een app waarin ik mijn saldo kan checken en met Ideal kan aflossen."

Mijn Freo app op mobiel.

Mijn Freo, maar dan in een app

Freo speelde al langer met het idee van een app, maar na het klantonderzoek werd het plan definitief in uitvoering gebracht. Van der Kruijs vertelt: “Na het ontvangen van de onderzoeksresultaten, was er voor ons team dan ook geen twijfel mogelijk; die app moet er in 2019 komen! En dat is na een jaar lang knallen met z'n allen gelukt.”

Een vast team bij Iquality werkt al een lange tijd samen met Freo en in samenwerking hebben ze de app gerealiseerd. “Voor Freo was een app nieuw terrein. Het was dan ook even zoeken hoe we dit aan moesten pakken. Iquality heeft hier een grote rol in gespeeld. Mede dankzij hun expertise, inzet en ervaring staat er nu een app die voldoet aan de eisen van Freo op het gebied van technologie en security, én aan de wensen van de klant.”

Mede dankzij Iquality staat er nu een app die voldoet aan de eisen van Freo én aan de wensen van de klant.

Fleur van der Kruijs, Product Owner Mijn Freo App

24/7 inzicht in geldzaken

Dirk Swartjes, Front-end Developer bij Iquality, heeft meegewerkt aan de app. Hij vertelt hierover: “De app is Mijn Freo, maar dan in een hybride app variant. De functionaliteit is hetzelfde als op de website, maar de look and feel is aangepast naar mobiel.” Met de app kan de klant in principe alles wat met de webversie ook kan, maar dan altijd en overal via je mobiele toestel. Van extra aflossen en het bekijken van bij- en afschrijvingen, tot het aanvragen van een nieuwe lening, maar dan met de gemakken van mobiel. Denk bijvoorbeeld aan inloggen met een vingerafdruk.

“Tegenwoordig is informatie overal, direct en makkelijk beschikbaar. Een klant wil 24/7 grip en inzicht hebben op zijn geldzaken. Met de app wordt het mogelijk om eenvoudig vanaf je smartphone je lening te beheren. Dit moet bijdragen aan een hogere klanttevredenheid en klant engagement.” Vertelt van der Kruijs.

De app is te downloaden via de PlayStore en de AppStore.

Meer weten?

Wil je meer weten over de realisatie van een mobiele app voor een mijn-omgeving? Onze specialisten helpen je graag verder!

Christian Haverkamp Iquality

Deze aanpak bevalt me wel

neem contact op met Christian

Christian Haverkamp is intensief betrokken geweest bij alle ontwikkelingen. Hij kan hier enthousiast over vertellen. Meer weten? Aarzel niet om direct contact op te nemen.

Wij worden geïnspireerd door nieuwsgierige mensen

Ons doel is om mensen elke dag slimmer te maken. 

John van Beek

Word ook elke dag slimmer

[curious information]
Hoe kunnen we u helpen?
Mag Iquality uw contactgegevens opslaan voor toekomstig contact?

Lees meer over onze privacy statement.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nogmaals.