GarantiBank International N.V. is een Nederlandse bank die zich onderscheidt met aantrekkelijke spaarproducten, service en klantgerichtheid. Om de gebruikerservaring te verbeteren en operationele kosten te besparen wilde de bank de digitale infrastructuur verbeteren. Iquality zorgde voor een gebruiksvriendelijk en veilig front-end webportaal, met daarbij de nodige koppelingen naar de andere applicaties.
Digitalisering van businessprocessen
“De digitale infrastructuur van GarantiBank was aan vernieuwing toe”, vertelt John van Beek, Managing Partner en Solution Manager bij Iquality: “Klanten konden bijvoorbeeld een aanvraag voor een spaarrekening wel via de website starten, maar uiteindelijk werd er nog veel papier heen en weer gestuurd. Ook intern waren de processen nog sterk op papier gericht. Hierdoor waren er relatief veel medewerkers bij een aanvraag betrokken en werden nog papieren dossiers van bureau naar bureau verplaatst.”
Front-end webportaal in combinatie met Matrix
GarantiBank koos voor Matrix van Five Degrees om hun processen te automatiseren en klanten een betere digitale bankomgeving te bieden. John: “Matrix heeft geen eigen front-end. Omdat we eerder succesvol met elkaar hadden samengewerkt voor LeasePlan Bank vroeg Five Degrees aan Iquality een webportaal voor GarantiBank te maken met de daarbij behorende maatwerkkoppelingen naar de applicatie Matrix.”
Know Your Customer
Iquality maakte een responsive, mobielvriendelijk webportaal waarbinnen bestaande klanten hun spaarproducten kunnen inzien en nieuwe klanten een spaarproduct online kunnen aanvragen. John: “‘On boarding’ is de naam van het proces waarbij nieuwe klanten zich inschrijven voor een bankproduct. Dit gebeurt via een intensief identificatieproces, omdat banken verplicht zijn te onderzoeken wie hun klanten zijn (Know Your Customer). We hebben dit ‘on boarding’-proces digitaal gemaakt en gekoppeld aan Matrix. Belangrijk was verder dat het webportaal grafisch aansloot op de huidige website, zodat dit er voor klanten vertrouwd uitziet.”
Realtime businessinformatie
GarantiBank heeft nu een flink deel van de papieren workflow gedigitaliseerd. John: “Dit werkt niet alleen efficiënter voor zowel klanten als medewerkers, het geeft GarantiBank ook betere toegang tot realtime businessinformatie. Het is nu bijvoorbeeld mogelijk om met een muisklik te zien hoeveel aanvragen er op een dag binnenkomen. Dankzij dit soort actuele gegevens kan GarantiBank sneller zien of het nodig is bepaalde teksten of procedures aan te passen.”
Plannen voor de toekomst
GarantiBank is erg tevreden over de resultaten van het project. John: “Dit blijkt ook uit de plannen voor de toekomst. De komende tijd gaan we het webportaal op details verbeteren en uitbreiden met nieuwe features. Verder is GarantiBank van plan ook andere bankproducten naar het webportaal te verhuizen. Daaruit blijkt dat ze ons werk erg waarderen.”