Iquality, Onfido en Ayvens Bank slaan de handen ineen
Hoe bouwen we een bank op die 100% online is, maar die aanvoelt als een persoonlijke ervaring voor onze klanten? Dat is de vraag die Ayvens Bank, voorheen LeasePlan Bank, wil beantwoorden. Ze zijn een online bank die uitsluitend werkt via de Ayvens Bank website en spaar app.
Als onderdeel van hun aanpak streeft Ayvens Bank naar de best-in-class in technologie en UX om een optimale gebruikservaring te creëren. Dit is een missie die wordt gedeeld door Iquality en Onfido, specialist in identiteitsverificatie. We sloegen de handen ineen om de onboarding van Ayvens Bank nog veiliger en sneller te maken.
De uitdaging van UX, compliance en technologie
Ayvens Bank, opgericht in 2010, bouwt aan een ervaring met online bankieren die de status quo van banken met fysieke locaties overtreft. Met hun nieuwe benadering van bankieren moet Ayvens Bank een evenwicht vinden tussen de behoeften van gebruikers, regelgeving en technische mogelijkheden.
Om het klantenbestand te kunnen laten groeien heeft Ayvens Bank een naadloze registratie nodig die kan concurreren met andere opkomende digitale banken, waar gebruiksgemak net zo belangrijk is als rentetarieven.
Evenzo moet Ayvens Bank blijven voldoen aan de wetgeving. Nu AML (Anti Money Laundering) en KYC (Know Your Customer) onder de loep worden genomen bij online financiële diensten, wordt het nog belangrijker om onboarding geheel conform de wet te laten verlopen. Concurrerende banken met een fysieke locatie, zouden de customer onboarding aanpakken door de klant te laten afreizen naar een fysiek bankfiliaal. Als erkende entiteit onder de Europese Centrale Bank wil Ayvens Bank de klanten op afstand gebruik kunnen laten maken van hun dienst en daarbij zelfs verder gaan dan de huidige regelgeving.
Dus hoe combineert een opkomende online bank technologie, regelgeving en UX om de markt te doorbreken? Dat is waar Iquality en Onfido om de hoek komen kijken.
De krachtenbundeling met Onfido en Iquality heeft geleid tot enorme verbeteringen voor Ayvens Bank.
Sander Frons, Directeur bij Ayvens Bank
De samenwerking met Onfido
Ayvens Bank wendde zich tot Onfido voor hun best-in-class online documentverificatie, en tot Iquality voor onze uitgebreide expertise op gebied van techniek, UX en implementatie binnen de architectuur van Ayvens Bank.
Tijdens de integratie werkten Iquality en Onfido samen om een naadloze customer onboarding te bieden. In slechts twee maanden realiseerden we een succesvolle en productieklare experience.
Veelbelovende resultaten
Voor de bank komt hun doel neer op twee dingen: het creëren van een online bankervaring die aan de regels voldoet, en tegelijkertijd de bedrijfsgroei stimuleren.
Ons team van specialisten heeft een customer onboarding opgebouwd die de klant de controle geeft. Tijdens de onboarding krijgen klanten een checklist met alles wat ze nodig hebben om een spaarrekening aan te maken. Voor het gedeelte waarbij documentverificatie vereist is, maakt de klant eenvoudig een foto van hun identiteitsbewijs met hun smartphone. Dit is mogelijk door de techniek van Onfido.
Gedreven door een document-first-benadering om de identiteit van klanten te verifiëren, heeft Ayvens Bank vertrouwen in hun AML- en KYC-processen. Met Onfido automatiseert Ayvens Bank meer dan 50% van hun customer onboardingproces, wat zich vertaalt in gunstige rentetarieven voor klanten. Document-first onboarding stelt Ayvens Bank ook in staat om haar eigen systemen beter te beheren. Met deze oplossing kan Ayvens gegevens uit ID's ophalen en hun interne bankgegevens vullen met nauwkeurigere gegevens.
Dit alles vertaalt zich naar een betere klantervaring. Ayvens Bank kan nu binnen 6 minuten klanten online goedkeuren! In de toekomst zullen Iquality en Onfido blijven samenwerken om de onboarding van Ayvens Bank verder te ontwikkelen en daarbij de UX en de compliance te verbeteren.
Sander Frons, Directeur bij Ayvens Bank, is erg tevreden met het resultaat: “De krachtenbundeling met Onfido en Iquality heeft geleid tot enorme verbeteringen voor Ayvens Bank; we hebben het onboarding-proces voor klanten radicaal veranderd, rekening houdend met zowel gebruikerservaring als compliance. Deze samenwerking laat zien wat je kunt bereiken door in teamverband te werken!”
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?
Wil jij ook jouw customer onboarding aanzienlijk verbeteren? Neem dan contact met ons op. Samen kijken we naar welke oplossing voor jou geschikt is.