Lancering nieuwe website van Ayvens Bank
Het is zover! De compleet nieuwe websites van AyvensBank.nl en AyvensBank.de/ staan online. Ayvens Bank, voorheen LeasePlan Bank, had de wens om de verschillende sites te integreren tot één overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website. De informatieve website en de aanvragensite zijn nu samen gevoegd en de websites hebben ook een geheel nieuwe huisstijl gekregen.
Samenwerking UX en development
Het bijzondere van deze websites is dat Iquality het hele proces heeft uitgevoerd door de expertise van het UX-team in te zetten voor het design en vervolgens een gespecialiseerd development team heeft ingezet om beide websites te ontwikkelen.
Unieke UX-aanpak
Het UX-team heeft een volledig onderzoeksproces doorgelopen om tot een topdesign te komen dat volledig is ingespeeld op de behoefte van de bezoekers van de Ayvens Bank websites. Zowel een grondige data-analyse van website- en onderzoeksgegevens als een UX-workshop met Ayvens Bank medewerkers hebben ertoe bijgedragen dat de doelgroep van de website geherdefinieerd is en dat het design zo clean en duidelijk mogelijk is opgezet.
Twee van de belangrijkste factoren waren de customer engagement en de user experience. Om de customer engagement te bevorderen is er een blogsectie toegevoegd aan de website. De user experience is sterk verbeterd door de FAQ volledig opnieuw in te steken en o.a. onderdeel te laten zijn van de funnel tijdens het aanvraagproces van een spaarrekening. De FAQ is nu ingericht op duidelijke, concrete acties met als doel om het aanvraagproces te vergemakkelijken en de zelfredzaamheid van de gebruiker te vergroten.
Team as a Service
De website is volledig opgebouwd in Sitecore door het development team. Ze hebben jarenlang ervaring in het bouwen van complexe websites in Sitecore. Het team is volgens de AGILE-scrum methode te werk gegaan en heeft binnen het afgesproken tijdsbestek het project succesvol afgerond.
Dankzij het TaaS-model van Iquality zullen we ook in de toekomst zeer betrokken zijn bij het doorontwikkelen van de websites. Onder andere door het continu meten van de websites zal het development team de websites uitbreiden en aanpassen. Onder het motto #GetSmarterEveryDay zullen we dus ook de websites van Ayvens Bank steeds weer een beetje slimmer maken.