CED heeft Iquality gevraagd om potentiële medewerkers digitaal in contact te brengen met hun organisatie. Samen met CED is de doelstelling voor de nieuwe website gedefinieerd, namelijk om bezoekers te motiveren om een vacature te vinden, te solliciteren en daarmee een passende baan te vinden. Om deze doelstelling kracht bij te zetten heeft Iquality gezorgd voor een gedegen User Experience (UX) traject, gecombineerd met een sprekend visual design. Verder heeft Iquality gezorgd voor passend beeldmateriaal.
User Experience
Om de doelstelling van de website te behalen heeft Iquality een aantal belangrijke elementen toegevoegd aan de website. Vanuit de “hero” op de homepagina willen we de bezoeker vangen en motiveren om vacatures te vinden en uiteindelijk willen we de loyaliteit vergroten door sterke en pakkende achtergrondinformatie over CED. Visuele en tekstuele elementen ondersteunen deze doelstelling.
Het belang van sterke visuele content
Samen met CED vonden wij het belangrijk om de afdelingen binnen het bedrijf prominent te positioneren. Om de afdelingen ook daadwerkelijk goed neer te zetten is besloten om op meerdere CED-locaties pakkende foto's te maken. Onze fotograaf Dennis Flinsenberg heeft nauw samengewerkt met het marketingteam van CED, om de foto's naadloos aan het laten sluiten op de bestaande beeldbank en bij het design van de website. Dennis: "Te vaak zien we foto's waarop duidelijk zichtbaar is dat het geheel in scène is gezet. Het was daarom van belang om de foto's een heldere en warme uitstraling te geven, waarbij echte emoties van medewerkers overkomen."
Koppeling met Talentsoft
Gelijktijdig met de ontwikkeling van de ‘Werken bij CED’ website is CED ook overgestapt op een organisatie breed recruitment systeem: Talentsoft. Iquality heeft in het verleden voor haar klanten vaker integraties met recruitment systemen gemaakt. Door deze integratie worden vacatures vanuit Talentsoft direct zichtbaar op de website van CED. Daarnaast zullen sollicitaties direct vanuit de website Talentsoft ingaan. Wij hebben ervoor gekozen om deze synchronisatie intelligent te "cachen" in het web content management systeem, met als belangrijkste doel de bezoeker van de website niet lastig te vallen met een koppeling naar een extern systeem. De synchronisatie tussen het CMS en Talentsoft gebeurt op de achtergrond. Kan er even geen verbinding gemaakt worden met het recruitment systeem, bieden wij later de data opnieuw aan, zonder dat de bezoeker van de website hier iets van merkt.
Multi-site oplossing
Omdat ook de hoofdwebsite van CED Sitecore als onderliggend web CMS heeft bood de bestaande multi-site oplossing de mogelijkheid om eerder ontwikkelde componenten ook te gebruiken binnen de werken bij website. Onze UX-specialisten en designers houden hier rekening mee. Op deze manier krijgen klanten de beschikking over een rijke componenten bibliotheek waarmee eenvoudig meerdere websites gelanceerd kunnen worden. Per website voegen wij daar nieuwe ontbrekende componenten aan toe.