Een toekomstgericht platform voor CED

EMN laptop.
Introductie

Het toonaangevende Europese platform voor verzekeringsdiensten en oplossingen op basis van technologie

CED, opgericht in 1971 en actief in heel Europa, helpt hun klanten bij het afhandelen van grote claims of calamiteiten door het bieden van expertise en innovatieve technologische oplossingen. De website van CED geeft inzicht in specialistische kennis, in welke sectoren ze actief zijn en biedt de mogelijkheid om verschillende taken uit te voeren zoals het aanvragen van taxaties en het invullen van formulieren. CED zet een eerste stap om digitaal verder te groeien en lanceert een eerste website voor hun merk EMN, ze bieden specialistische kennis voor complexe schadeafhandelingen, op een nieuw opgebouwd digital experience platform (DXP). 

Digitaal verder groeien

De opbouw van de vorige website -op basis van een monolitisch systeem- en de inrichting van het content management systeem waren verouderd. Daardoor werd het op digitaal vlak steeds lastiger om mee te groeien met de ambities van CED. Er was behoefte aan een modern, gebruiksvriendelijk en toekomstbestendig platform dat de juiste propositie van CED uitstraalt.

Bij het ontwikkelen van het nieuwe platform zijn we gestart vanuit de composable gedachte. Als centraal punt van het platform hebben we gekozen voor Headless CMS DatoCMS. Door te kiezen voor een losgekoppelde front- en backend creëren we veel vrijheid om een UX design te implementeren die aansluit bij de huisstijl van CED.

Een design system als basis

CED en haar labels hebben specialistische kennis binnen uiteenlopende sectoren in huis. De wens was dan ook om een universele ervaring te creëren die herkenbaar is, ook wanneer je je op de website van een van de andere merken bevindt.

Om deze consistentie binnen het UX design te creëren en in de toekomst te behouden hebben we, gebaseerd op de huisstijl van CED, een design system opgesteld. Een design system is als het ware een verzameling aan herbruikbare generieke componenten. Het dient als een documentatie die in het verdere proces door iedereen als leidraad gebruikt kan worden. Een groot voordeel van deze aanpak is dat onze UX designers in een vroeg stadium digitale toegankelijkheid kunnen testen en aanpassen waar nodig. Daarnaast kunnen we doordat we een componentgedreven aanpak hanteren relatief snel templates bouwen. In de toekomst is het daardoor vrij eenvoudig om snel nieuwe experiences te creëren en toe te voegen aan het platform.

Wessel van Wijk, UX-designer bij Iquality, vertelt: “Door tijd te steken in een goed fundament in de vorm van een design system, realiseren we een consistente gebruikerservaring. Daarnaast zorgen we voor een stukje documentatie voor de verschillende stakeholders. Het voorkomt bovendien dat we bij het ontwikkelen van een nieuwe experience het wiel opnieuw moeten uitvinden.” 

Wij zijn erkend partner van DatoCMS!

Met trots zijn we partner van het gebruiksvriendelijke, veilige en krachtige headless content management systeem DatoCMS.

Lees meer over ons partnership
Design systems EMN.

Een toekomstbestendig platform

Om een platform te bouwen dat in de toekomst kan meegroeien, hebben we gekozen om een digitaal landschap te bouwen op basis van een composable architectuur. Doordat de frontend is losgekoppeld van de backend hebben we niet alleen vrijheid rond het implementeren van het design, maar het biedt de mogelijkheid om een digitaal landschap samen te stellen met moderne, geïntegreerde en gebruiksvriendelijke best-of-breed oplossingen. Als centraal punt van het platform hebben we gekozen voor Headless CMS ‘DatoCMS’. Een CMS dat eenvoudig te bedienen is zonder het volgen van een uitgebreide gebruikerstraining.

Rikkert Rietbergen, hoofd marketing & communicatie bij CED Europe, vertelt: “Het nieuwe platform dat is samengesteld door Iquality is een echte upgrade in vergelijking met onze vorige oplossing. De headless architectuur biedt ons veel flexibiliteit, bovendien is DatoCMS erg intuïtief en gebruiksvriendelijk.”

De headless architectuur biedt ons veel flexibiliteit, bovendien is DatoCMS erg intuïtief en gebruiksvriendelijk.

Rikkert Rietbergen, hoofd marketing & communicatie bij CED Europe

Implementatie van het merk EMN

Het merk EMN is als eerste geïmplementeerd binnen het nieuwe platform. Ze beschikken over een uitgebreid team van specialistische experts die zich richten op het verlenen van hulp aan bedrijven over de hele wereld. De website van EMN geeft onder andere een overzicht van alle experts die door klanten te benaderen zijn. Om op een gemakkelijke manier een expert te vinden, passend binnen een specifieke discipline of expertise.

Wessel van Wijk vertelt: “Bij het ontwerpen van de user experience hebben we veel aandacht gehad voor de verschillende doelgroepen. Door het toevoegen van een slimme zoekfunctie wordt het voor de verschillende doelgroepen gemakkelijker om relevante informatie te vinden, waardoor ze uiteindelijk gemakkelijker en sneller hun weg kunnen vinden binnen de website.” 

EMN web.

De volgende stap

Door te kiezen voor een Digital Experience Platform ontstaat de vrijheid om een Customer Experience te bouwen die naadloos en volledig aansluit bij alle wensen en eisen van CED. Dit platform is bovendien een goede basis voor nieuwe online initiatieven, de ambitie van CED stopt hier daarom ook niet. Binnenkort meer! 

Collega Ronald Nieuwenhuis.

Hier was ik naar op zoek!

Maak kennis met Ronald

Ronald Nieuwenhuis is expert op het gebied van Digital Experience Platforms. Hij kan hier enthousiast over vertellen! Meer weten? Vraag het Ronald door op onderstaande knoppen te drukken.

Wij worden geïnspireerd door nieuwsgierige mensen

Ons doel is om mensen elke dag slimmer te maken. 

John van Beek

Word ook elke dag slimmer

Curious information
Hoe kunnen we u helpen?
Mag Iquality uw contactgegevens opslaan voor toekomstig contact?

Lees meer over onze privacy statement.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nogmaals.