Geen pleisters plakken, maar innoveren!

Introductie

Oplossingsgericht innoveren

Als organisatie wil je er graag voor zorgen dat zowel je medewerkers als je klanten tevreden zijn met de systemen die je gebruikt om diensten of producten te ondersteunen. Meegaan met de nieuwste technologieën en ontwikkelingen is daar een belangrijk onderdeel van. Door niet alleen vernieuwend, maar ook oplossingsgericht te innoveren, kan de levering van producten en diensten aanzienlijk verbeterd worden. Zo ook voor Damen Shipyards.

Innoveren in plaats van pleisters plakken

Damen Shipyards heeft verschillende portalen en subsites voor hun vele diensten, waardoor het voor klanten lastig was om de juiste omgeving en de juiste informatie te vinden. Samen met Damen Shipyards hebben we naar dit probleem gekeken. We hebben dit opgelost met een blik op de toekomst: het splinternieuwe My Damen platform en het Damen inlogportaal zijn namelijk afgelopen week live gegaan!

Verschillende inlogmethodes voor My Damen

Om het de klanten nog makkelijker te maken is er gekozen voor verschillende inlogopties om in te loggen op My Damen. Zo kan de klant een account aanmaken met een e-mailadres, maar ook social media accounts gebruiken om te kunnen inloggen. Het Damen inlogportal is zo opgebouwd, dat het in de toekomst makkelijk te gebruiken zal zijn als één centraal inlogplatform.

My Damen: zeer functioneel én gebruiksvriendelijk!

Functionele eenheid en gebruiksvriendelijkheid waren de hoofdzaken die ontbraken bij het oude platform van Damen Shipyards. Voorheen was er de Damen Services Portal waarbij klanten o.a. informatie konden opvragen over hun vessels, onderdelen konden bestellen en garantieverzoeken konden indienen. Door de tijd heen was deze portal van Damen Shipyards onoverzichtelijk en daardoor gebruiksonvriendelijk geworden. Het nieuwe platform heeft die problemen opgelost. Ons UX-team heeft My Damen zo ontworpen dat het dient als één duidelijk en overzichtelijk platform. De generieke “My” omgeving biedt ook nog de mogelijkheid om in de toekomst meer interactie van klanten online te ondersteunen vanuit de hele levenscyclus van een vessel.

Nog meer functionaliteiten

Naast de algemene verbeteringen die het nieuwe platform bevat, zijn er ook een aantal belangrijke functionaliteiten gerealiseerd die ervoor zorgen dat My Damen ook in de toekomst gebruiksvriendelijk blijft.
Zo was het van belang dat de klant het platform gemakkelijk mobiel kan gebruiken om de toegankelijkheid te vergroten. Ons UX-team heeft hierom een responsive en vereenvoudigd design gerealiseerd.
Daarnaast is een belangrijke en zeer handige verandering het toevoegen van een krachtige zoekoptie binnen het platform, waardoor het gebruiksgemak aanzienlijk vergroot is.

Het inzetten van de juiste technologie

Het My Damen platform heeft een generieke insteek en een open karakter. Uitbreiden naar meerdere diensten is dus geen probleem.
Hiernaast is er heel bewust gekozen voor het inzetten van tooling die toegevoegde waarde kan bieden voor Damen Shipyards. Zo is Sitecore ingezet voor het beheer van de content en het opbouwen van de gepersonaliseerde pagina’s. Het IdentityServer4 framework is gebruikt om een op standaarden gebaseerde authenticatiemodule te ontwikkelen.
Tenslotte is de specifieke business data (zoals vessel- en klant data) via een WEB API service layer ontsloten.
Op deze manier is My Damen klaar voor de toekomst en bestaat er de mogelijkheid om zowel het platform zelf, als de inlogmodule breder te gaan inzetten!

Hoe hebben wij dit gerealiseerd?

Door onze multidisciplinaire, zelfsturende teams is het mogelijk om telkens nieuwe concepten te ontwerpen, te ontwikkelen en te onderhouden voor onze klanten. Dat betekent dat het gehele proces vanaf UX tot development binnen één team gebeurt. Teams werken intensief samen met een klant, waardoor een team ook over alle knowhow beschikt van het werkveld en de organisatie van de klant. Het werkt ook vice versa: een klant weet precies wie er bezig is met hun producten en bouwt een vertrouwensrelatie op met de teamleden.

Onze collega Rob Vogelsangs vertelt je graag over alle mogelijkheden van het samenwerken met Iquality. Hij kijkt gericht naar jouw organisatie en bespreekt samen wat Iquality voor je kan betekenen. Aarzel dus niet om contact met Rob op te nemen voor meer informatie of een kennismakingsgesprek!

Neem contact op met Rob

Vraag het Rob

Rob Vogelsangs weet hoe zaken geregeld moeten worden. Hij kan je precies vertellen wat Iquality kan doen voor jouw organisatie. Aarzel niet om contact met hem op te nemen. Dit kan telefonisch of per e-mail.

Wij worden geïnspireerd door nieuwsgierige mensen

Ons doel is om mensen elke dag slimmer te maken. 

John van Beek

Word ook elke dag slimmer

[curious information]
Hoe kunnen we u helpen?
Mag Iquality uw contactgegevens opslaan voor toekomstig contact?

Lees meer over onze privacy statement.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Oeps, daar ging iets mis

Probeer het later nogmaals.